SEPI

SEPI czyli Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna to nowoczesne narzędzie, którego zadaniem jest błyskawiczne udostępnianie w sposób bezpieczny i natychmiastowy danych o osobach zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zgorzelcu, a w szczególności informacji nt. okresu pozostawania w ewidencji urzędu, statusu osoby na rynku pracy, okresów i wysokości przyznanych i pobieranych świadczeń oraz odprowadzonych składek na ubezpieczenie zdrowotne.

SEPI funkcjonuje od połowy sierpnia 2012 r. w ośmiu podmiotach na terenie powiatu, są to:
  1. Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Węglińcu,
  2. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawidowie,
  3. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zgorzelcu,
  4. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zgorzelcu,
  5. Ośrodek Pomocy Społecznej w Bogatyni,
  6. Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieńsku,
  7. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulikowie,
  8. Gmina Bogatynia.

W 2013 roku przyłączono do systemu kolejne podmioty: Powiatowe Centrum Pomocy w Rodzinie w Zgorzelcu oraz Gminę Pieńsk.

Od 2014 roku przyłączono do systemu : Gminę Wiejską Zgorzelec i Gminę Miejską Zgorzelec oraz Komendę Powiatową Policji w Zgorzelcu.

Wdrożony projekt przyniesi korzyści, zarówno jednostkom samorządowym jak i klientom OPS-u. Osoba bezrobotna ubiegająca się o określone zaświadczenie musi każdorazowo stawiać się osobiście w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zgorzelcu, by dostarczyć i ewentualnie odebrać potrzebny dokument.

Dzięki SEPI pracownik OPS-u pozyskuje niezbędne dane z Elektronicznej Platformy Informacyjnej. Ten innowacyjny system zaoszczędza osobom będących zazwyczaj klientami opieki społecznej dodatkowych kosztów związanych z przejazdem do zgorzeleckiego urzędu oraz czas na oczekiwanie w kolejce, a instytucjom usprawni realizację zadań.

Poniższa tabela przedstawia liczbę wydanych zaświadczeń od początku funkcjonowania SEPI do 31.12.2023 r. przez Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu
SEPI podsumowanie
 


Informacje o publikacji dokumentu