Wydawca treści

Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Zgorzelcu.

Data publikacji strony internetowej: 2014-06-16. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2019-09-23. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jolanta Grala, admin@pup.zgorzelec.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 75 77 70 500. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności cyfrowej.


Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.


Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.


W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnosząy żąnie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. 

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Zgorzelcu przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo.

Z lewej strony głównego wejścia do Urzędu, od strony parkingu znajduje się wejście dla osób niepełnosprawnych ruchowo, prowadzące do podnośnika dźwigowego, umożliwiającego wjazd na wszystkie kondygnacje Urzędu. Przy wejściu dla osób niepełnosprawnych ruchowo znajduje się dzwonek. Po usłyszeniu sygnału dzwonka pracownik Urzędu otwiera drzwi umożliwiające wjazd za pomocą podnośnika dźwigowego.

Przed budynkiem Urzędu, w pobliżu wejścia dla osób niepełnosprawnych ruchowo wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla samochodów osób niepełnosprawnych.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

W budynku znajduje się podnośnik dźwigowy. Na schodach zamontowane są  poręcze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze Urzędu.

Opis dostosowań, na przyklad pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

W Urzędzie jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej umożliwiającej użytkownikowi aparatu słuchowego wyposażonego w odbiornik pętli indukcyjnej słyszeć czysty dźwięk bezpośrednio z mikrofonu pracownika co pozwala wyeliminować problemy związane z niekorzystną akustyką pomieszczenia, hałasem otoczenia. Pętla indukcyjna zainstalowana jest na stanowisku Informacji znajdującym się na parterze budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Zgorzelcu.

Dla osób na wózkach dostępna jest podnośnik dźwigowy umożliwiający dostęp do każdej kondygnacji. Na schodach zamontowane są  poręcze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze Urzędu. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem Urzędu, w pobliżu wejścia dla osób niepełnosprawnych ruchowo wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla samochodów osób niepełnosprawnych.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do budynku można wejść z psem asystującym. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu w Urzędzie

 

Osoby posługujące się językiem migowym chcące umówić się na spotkanie z pracownikiem Urzędu, proszone są o przesłanie swojego zgłoszenia na adres poczty elektronicznej: wrzg@praca.gov.pl lub na numer faksu: 75 77 70 560. Zgłoszenie powinno zawierać krótki opis sprawy,  której spotkanie będzie dotyczyło. Wzór wniosku o udostępnienie usługi tłumacza migowego można pobrać ze strony BIP Powiatowego Urzędu Pracy w Zgorzelcu, w załączeniu  link...

Skorzystanie z usługi tłumacza języka migowego jest bezpłatne dla osoby będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego online za pomocą ogólnopolskiej Zielonej Linii działającej pod numerem 19524.


 Zielona Linia prowadzi działania informacyjne, których celem jest wspieranie osób bezrobotnych
w poszukiwaniu zatrudnienia, a także propagowanie pozytywnych wzorców, mobilizujących
do rozwoju czy zakładania własnych firm. Zielona Linia swoje usługi kieruje również do pracodawców, m.in. chcących zatrudnić cudzoziemców czy szukających wsparcia z urzędu pracy. Nadzór nad działalnością serwisu prowadzi Komenda Główna Ochotniczych Hufców Pracy podlegająca pod Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
 
Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:

  1. Videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy.  Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
  2. Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).

Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebne są:

- komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
- dostęp do Internetu,
- dostęp do aplikacji Microsoft Teams.

W celu nawiązania połączenia video z konsultantem, należy wejść na stronę:

https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy  i kliknąć w grafikę "Połącz z konsultantem".

Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia.
 

Pozostałe informacje

 

Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami - osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej, zwanym dalej ,,wnioskiem o zapewnienie dostępności".

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej można:

  • złożyć osobiście w Punkcie Informacyjnym oraz Sekretariacie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgorzelcu,
  • wysłać pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy ul. Pułaskiego 14, 59-900 Zgorzelec,
  • wysłać drogą elektroniczną na adres:wrzg@praca.gov.pl.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy,
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym,
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Wzór wniosku o zapewnienie dostępności można pobrać tutaj....

 

Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.

W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności.

 

Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

 


Informacje o publikacji dokumentu