PIT-11 za rok 2024 – wymagana zgoda na doręczanie pism w formie elektronicznej na platformie PRACA.GOV.PL
Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu informuje, że istnieje możliwość przekazania przez Urząd w formie elektronicznej PIT-u 11 za rok 2024 osobom bezrobotnym, które w 2024r. pobierały zasiłek lub dodatek aktywizacyjny.
Do założenia konta w ramach praca.gov.pl wymagane jest posiadanie podpisu elektronicznego z certyfikatem kwalifikowanym lub PROFILU ZAUFANEGO oraz konto poczty elektronicznej (e-mail) do wysłania powiadomienia o zdarzeniach związanych z korespondencją.
Po założeniu konta w praca.gov.pl, dodatkowo klient ustawia wyrażenie zgody na doręczanie pism poprzez praca.gov.pl.
W zakładce „DANE KONTA” w pozycji „ZGODA NA DORĘCZANIE PISM” powinien być zaznaczony „x” w miejscu ZGADZAM SIĘ NA DORĘCZANIE DO MNIE PISM POPRZEZ KONTO PRACA GOV.PL.
Jeżeli osoba bezrobotna ma już założone konto, to po zalogowaniu się na platformie PRACA.GOV.PL może edytować dane w zakładce ‘‘DANE KONTA” zaznaczając „X” przy zgodzie na doręczanie pism przez to konto. Zgoda ta jest każdorazowo dostępna do modyfikacji przez klienta po zalogowaniu się do konta w praca.gov.pl i przejściu do danych konta.
Ustawienie zgody na doręczenie pism danych konta w praca.gov.pl
PIT-11 jest wysyłany jako dokument PDF podpisany elektronicznie podpisem kwalifikowanym. Podpisany dokument PDF jest załącznikiem do pisma ogólnego również podpisanego elektronicznie. Pismo ogólne wraz z załącznikiem jest wysyłane na konto osoby w portalu praca.gov.pl. Klient do którego został wysłany dokument PIT-11 otrzymuje przez wiadomość e-mail powiadomienie o nowym dokumencie do odebrania. Po zalogowaniu się do konta na portalu praca.gov.pl i potwierdzeniu odbioru możliwe jest pobranie przesłanego dokumentu PIT-11.
Lista spraw w ramach konta na praca.gov.pl z widocznym dokumentem PIT-11